Naprawa pompy podwójnej DL-E100/8-33BF-R1

Naprawa pompy podwójnej DL-E100/8-33BF-R1 o mocy 2 x 22 kW w obiegu pierwotnym wody lodowej drycooleów wytwórni chłodu technologicznego. Ze względu na profil produkcyjny klienta z branży produkcji specjalnej naprawialiśmy każdą głowicę oddzielnie a w miejsce zdemontowanej głowicy montowalismy serwisowy dekiel zaślepiający w celu pracy pojedyńczej pompy aby nie dopuścić do wzrostu temperatury w pomieszczeniach produkcji specjalnej. Pompy (sam silnik elektryczny bez  części pompowej waży 225 kG !) po kolei zdejmowaliśmy z korpusu za pomocą przenośnej suwnicy towarowej PROTEKT

W zakresie naprawy : wymiana wypracowanych łożysk tocznych na nowe, wymiana uszczelnień osiowych wału napędowego pompy. Łożyska toczne napędów kompaktowych są smarowane przez producenta raz na cały okres ich eksploatacji. W warunkach normalnego obciążenia i w normalnych  warunkach środowiskowych jakość zastosowanego smaru zapewnia prawidłowe działanie silnika przez czas około 10.000 godzin pracy. Po upływie podanego czasu pracy łożyska powinny zostać wymienione przez ekipę serwisową i tak też się tutaj stało.

Aby dokonać naprawy należało zdemontować moduły regulacyjne Emotron 2M silników elektrycznych . Ze względu na konstrukcję osad łożyskowych w tym typie silnika elektrycznego używaliśmy odklejacza łożyskowego i ściągaczy do łożysk. Nowe łożyska zawsze nasuwany za wewnetrzny pierścień za pomocą przewoźnej prasy hydraulicznej. Po naprawie kompletna pompa podwójna pracuje poprawnie i w miarę cicho (jak na agregat z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 22 kW każdy).