Pompa EMU FA10.34E

Dziś przekazałem i zamontowałem na stanowisku pracy pompę EMU FA10.34E  po naprawie całkowitej , dla klienta na lokalnej oczyszczalni.

Pompa uległa awarii na skutek uszkodzenia łożyska w górnym węźle łożyskowania wału, spowodowało to awarię silnika napędowego, wybicie łożysk, zatarcie pierścieni labiryntowych).      W pompie wykonałem następujący zakres prac :  przezwojenie silnika z prostowaniem żłobków włącznie (zleciłem tą sprawę mojemu  podwykonawcy), wymiana łożysk tocznych (górne modernizacja – z nominalnego jednorzędowego kulowego na wałeczkowe- odporniejsze na siły promieniowe w rotowaniu poziomym), regeneracja gniazda łożyska górnego za pomocą renowatora – żywic epoksydowych Loctitte ( ze względu na brak możliwości ekonomicznego tulejowania gniazda łożyska ze względu na monolit korpusu ), wymiana uszczelnienia- nominalny Burgmann, wymiana oleju, wymiana pierścieni labiryntu (kadłubowy i wirnikowy).  Pompa po naprawie osiąga znamionową wydajność.